הדברה ירוקה - גרין הדברות
שיחת חינם 052-2516589

מכבדים תשלום ב

מספר רשיון 1313

Share Button

הדברת נמלים טבעית

הנמלים מציקות? נמצאות בכל מקום ומפריעות לך לנהל אורח חיים תקין? גרין הדברות מבצעים הרחקת והדברת נמלים בשיטה ירוקה ובטוחה.

לפרטים בנושא הרחקת נמלים צלצלו 1-800-3000-45 או 052-2516589

כי נמלים קטנות תמיד מגיעות במספרים גדולים

נמלים הן חתיכת סיפור מההפטרה: ראית כמה על השיש במטבח? אין לך אפילו טעם למעוך אותם, מה שראית אפילו אם לא הבנת באותו הרגע – זו הכרזת מלחמת חורמה של ממש בה הנמלים אוהבות לנצח.
הקרב הוא, כמובן, על הבית שלך שהנמלות החליטו להכריז עליו כעל שטח המחיה החדש שלהם. מה לא ניסו אנשים לעשות נגד נמלים: שטיפת הרצפה עם אצטון (באמת!), גידול של עציצי ציפורן בכל מקום (סגולה להברחת נמלים), איטום-מחדש של כל סדק שרק אפשר להעלות על הדעת – אפס, יען כי את הנמלים קשה מאוד לנצח.
וזה כמעט גורם לך לחשוב שאולי ככה זה בחיים, הכל עניין של כמות, לא איכות, כי כשחושבים על זה הנמלים האלה הן חתיכת חרק (ממשפחת ה-נמליים) שאינו מתקדם במיוחד שאין לו שום יכולת להגן על עצמו מפנינו, אך עם זאת הוא וצבאותיו עולים לנו על המטבח כמוצאי שלל רב (ואנחנו הרי כל כך הקפדנו לנקות ולדאוג שלא יישארו פירורים, הרי הטיפול הכי טוב הוא מניעה, לא?).
לאמיצים וחסרי כל העכבות האורגניות מבניכם שהחליטו שאין מנוס אלא מלהתחיל להפציץ את כל חלל הדירה שלהם בנשק לא קונבנציונאלי, קרי: ריסוס כימי (כל מיני בקבוקי-לחץ עם תרסיסים להדברת חרקים שכמו שלא הייתם מרססים בהם את הסלט שלכם לפני שתתחילו לאכול אותו, ככה לא כדאי לרסס אותם בשום חלק בבית).

ראשית: מזל טוב, כנראה שיהיו לכם עיניים אדומות וריח של רעל בבית לפחות לשבוע הקרוב,
שנית: לא נעים להגיד לכם את זה אבל הסיכוי שזה יעבוד הוא כל כך נמוך, עד כדי התקוממות על זה שעל בקבוק ה-ספריי היה כתוב במפורש: "ספריי להרחקת נמלים עם פעולה משולשת המבטיחה שחרור מושהה".
כנראה שהיה מדובר בהשהיה דיי ארוכה, ארוכה מידי, שכן הנמלים, כבר למחרת, יתבעו לעצמם את צלחת העוגיות שהשארת על השיש לרגע, ממש לכמה דקות.

מאפיינים של הדברת נמלים באופן טבעי

אז מה עושים? כמו בכל הפעמים בהם לא מצליחים להרחיק מקרבת מגוריכם חוליגנים ובני תשחורת, אין ברירה: צריך לקרוא למקצוענים וכאן נכנסים שירותי הדברת נמלים. כמו כל משטרה, ימ"מ או חטיבת גולני של צה"ל, אנשי ההדברות למדו שעם חוליגנים (כלומר הנמלים) לא מתעסקים בנועם, ורובם יבחרו להפציץ את הדירה שלכם בלא מעט חומרים שההתוויה שלהם דיי מזכירה את ההתויה שיש על כל טיל עם ראש נפץ של גז חרדל (שהוא גז עצבים שאתם לא רוצים בדירה, סמכו עלינו).
יתרה מזאת, כאקט נואש, גם אם יעיל (אבל לא בהכרח) המדבירים בוחרים בשיטות חדשות ומאוד לא הומאניות (עבורנו, לא עבור הנמלים) להדברת הנמלים והרחקתם, כמו למשל איוד – שיטה בה מכשיר אדים מייצר עשן שממלא את כל הבית ולמרות שהוא יעיל כי הוא נכנס לכל סדק וחכך בו יכול להסתתר קן הנמלים, הרי שהוא מאוד לא בריא לכם, אפילו אם לא שהיתם באותו הרגע בבית, שכן אפילו אחרי שבוע, כל ספר שתיקחו לעצמכם מהמדף העליון בספריה שלכם,לדוגמה, יריח כמו תרסיס להרחקת מזיקים, וזה לא הדבר הכי נחמד בעולם, ממש לא.

אז מה הפתרון? בחירה בחברת הדברה שיודעת את המלאכה ולא הורגת אתכם ברכות בזמן שהיא מנסה להרוג בכל מחיר את הנמלים התמימות שרק ביקשו מחסה ואוכל תחת חסותכם. בקשו המלצות מחברים, פרסמו שורות סטאטוס בפייסבוק ואפילו הרימו טלפון לבעל הדירה/ אימא,מישהו מהם ידע לתת לכם שם וטלפון של מדביר שאפשר לסמוך עליו.
התקשרו למדביר והסבירו לו שאתם ממש לא מעוניינים להמשיך את הכנסת האורחים (הלא קרואים) הזאת של הנמלים אל מעונכם הדל, אבל אתם לא רוצים להתפשר על הבריאות שלכם, של הילדים שלכם ושל חיות המחמד שיש לכם בבית, ולכן אתם מעוניינים לבצע הרחקת נמלים בצורה ירוקה ואורגנית.

הדברת נמלים בשיטה הירוקה והטבעית

אם מצאתם מדביר שמבין ללבכם, כזה שיודע שבשביל להרוג יתוש לא צריך פצצת אטום, הוא דבר ראשון יבוא לבצע במקום בדיקה ההכרחית לקביעת המשך דרכי הפעולה להדברת הנמלים טבעית והרחקתם.

ראשית: כי ישנם סוגים שונים של נמלים וכל סוג מגיב אחרת לחומרים אחרים,
שנית: צריך לבדוק לאיפה מובילות שיירות הנמלים בסופו של דבר, כלומר – לאתר את מקום הקן
(מאחורי דפנות העץ האחוריות של ארון המטבח, מתחת לבלטות הרצפה, בתוך קיר וכו').

הטריק הוא כזה: אם מצליחים להשמיד את הבית של המלים בו הן מקננות, הרחקת הנמלים תהיה מיידית (בהנחה שלא שרדו מספיק בשביל להקים קן חדש, להרביע מלכה חדשה שתתחיל להטיל ביצים לצרכי רביה וכך שוב עד עולם).

הרחקת והדברת נמלים על ידי שימוש במלכודות בצורה טבעית

באותו עקרון זה ניתן להשיג היום, רק דרך מדבירים העוסקים בהדברה ירוקה, מלכודות פיתיון פרומון (הורמון ריחני) שמושכות את הנמלים לקחת מהם חלקים בעזרת הצבתות של לסת הפה, ולהוביל אותם אל תוך הקן להאכלת המלכה. הרעל, שאינו מורגש בתחילה, יהרוג את המלכה, וזהו, הקן כולו ייפול, הנמלים יתפזרו ואתם ניצחתם במלחמה מבלי לרסס רעל בשום מקום.
וכך, מסתבר, שנשק השמדה המוני לפעמים יעיל פחות מחיסול ממוקד. ואם אפשר לשכנע את הנמלים שהבית שלכם הוא לא נחמד עבורם,
הרי זה עדיף מאשר לחסל אותם עם כל מיני גזים ותרסיסי רעלים שעל הדרך גם פוגעים בבריאות שלכם.

שימוש בהדברה ביולוגית לצורך הרחקת נמלים טבעית?

הדברות ביולוגיות נותנות לטבע לעשות את שלו, כלומר: אם יש לכם איזה כנימה שטורפת לכם את שדה התותים שלכם, במקום לרסס את כל השדה (והתותים בתוכם, מה שלא בריא וגם לא זול) תוכלו להציב שובכים של ציפורים שהם האויבים הטבעיים של אותה כנימה בטבע, וכך הציפורים יעשו את העבודה בשבילכם והתותים שלכם יישארו שלמים, בריאים ואורגניים.
הבעיה היא שבהרחקת נמלים אין ממש מה לעשות עם ההדברה הביולוגית, שכן יש לנמלים לא מעט אויבים טבעיים בטבע, אבל אף אחד מכם לא היה מעוניין להכניס לבית דוב הנמלים (או ארינמל) והחיות שאפשר להכניס הביתה (חתול, כלב, נמייה, תוכי או דגים) לא בדיוק מוטרדים במיוחד מהנמלים.

הדברת נמלים בשיטה האלקטרונית

הדברה אלקטרונית למטרת הדברת נמלים עושה שימוש במכשירים חשמליים המייצרים צלילים בתדרים אולטרא-סוניים שמפריעים לחרקים וגורמים להם להתרחק מהמקום. אבל מעניין דווקא שלעניין הרחקת נמלים, הדברה אלקטרונית תבוצע ע"י הצבת מכשירים זעירים שאמורים לשמש באת השדה המגנטי של הנמלים (מה שמזכיר לנו את סבתא שהייתה מפזרת מגנטים ובושם ליד פתחי הקן של הנמלים)

הרחקת נמלים אורגנית

וכמו שציינו בסוף הפסקה האחרונה: תרופות סבתא עובדות (כמעט) תמיד. ישנם חומרים טבעיים, על בסיס צמחי, שאינם רעילים כלל וכלל אשר שחרקים מסוימים לא אוהבים להריח. בזה האופן משתמשים בשמן צינטרולה (או בלפידים ונרות המופקים משמן זה) להרחקת יתושים. לא ידועים הרבה מיצויי צמחים ושמנים ארומתיים שגורמים לנמלים לנוס על נפשם מהדירה שלכם, אבל כיוון שמדובר בתחום שמתפתח ממש בימים אלו אז תמיד טוב לקרוא ולהתעניין בתחום ואולי לחסוך מכם איזה רעל מיותר.

הדברה ירוקה של נמלים זה גרין הדברות, לא?

זכרו שעד לפני כמה שנים לא הייתה מודעות כלל להדברה אורגנית, וחומרי ההדברה שהיו מיודעים לטיפול בנמלים היו על בסיס זרחן (שהוא רעיל מאוד גם לבני אדם והיום אסור לשימוש עפ"י הוראות משרד הבריאות והמשרד לאיכות הסביבה). לכן לפני שאתם מתפתים לקנות איזו אבקה או גרגרים להרחקת נמלים בדירה או בחצר,
עצרו רגע ותחשבו אם בא לכם לקבל כוויה ממגע יד של אחד מהגרגרים האלה, אפילו בעוד שבוע.

אצלנו, בחברת גרין הדברה ירוקה,  יודעים שיש יותר מדרך אחת לפתור בעיה, ושרעלים הם דרך מאוד אלימה, גם כלפי עצמנו. צרו עימנו קשר ואנו נשמח לייעץ לכם לגבי מגוון הדרכים בהם אנו מסתייעים להרחקת מזיקים ללא חומרים רעילים (תאמינו או לא, זה עובד הרבה יותר טוב מאשר מהשימוש בחומרי ההדברה הרעילים והמסוכנים של פעם).