הדברה ירוקה - גרין הדברות
שיחת חינם 052-2516589

מכבדים תשלום ב

מספר רשיון 1313

Share Button

זבובים או יתושים? לא זאת השאלה… זבובי חול הם יתושים קטנים- גודלם בין מילימטר אחד לשלושה מילימטרים – הנמנים עם קבוצת החרקים (Phlebotomus) המהווה מפגע ואף סיכון. עקיצותיהם מכאיבות. הם מהווים סיכון בשל היותם נגועים בגורמי מחלה שונים ובעיקר בטפילים מסוג לישמניה, אשר עלולים לעבור לאדם הנעקץ.

הטפילים מתיישבים על זבובים אלה לאחר שעקצו בעלי חיים נגועים. אחת מפגיעותיה היותר רעות של עקיצת זבוב או יתוש החול היא לשימני אזים של העור המכונה בשם "שושנת יריחו".

החשש מהדבקתם של יתושי החול אנשים באזורים שונים בארץ ועדויות על מספר רב של נדבקים הניעו את משרד הבריאות והמשרד לאיכות הסביבה לחבור להוצאת מסמך המפרט צעדים שונים שצריכים להינקט על מנת לתת מענה לתופעה. מסמך שהופץ השנה, 2013 תחת הכותרת " הפחתת הסיכון לתחלואה בלישמניאזיס עורי בשטחים מיושבים ובסביבתם באמצעות תכנון סביבתי”, מפרט שורה של הנחיות וצעדים בנושא זה.

פריחתה הצורבת של השושנה

שני סוגים של טפילים גורמים למחלת העור הזו. אחד מהם (לשמניה מייג'ור) פוגעת בעיקר בתושביהן של הערבה, בקעת הירדן, מרכז הנגב, ויישובי בקעת בית שאן, בעוד הסוג השני (לשמניה טרופיקה) פוגע בעיקר באזורים: ירושלים, השומרון, טבריה ויישובי צפון הכנרת.

עקיצת היתוש עלולה לגרום לנפיחות ולכיבים באיברים החשופים הנעקצים. אף שהפצעים אמורים להגליד ולחלוף בתוך חודשים אחדים, כל מי שנעקץ מימיו ובגופו פרחה השושנה המכוערת הזו ודאי משווע לשירות הדברה אשר ימנע את הישנות הופעתם של יתושי החול ואת עקיצתם.

יתוש החול תוקף בעיקר בלילה אבל מלאכת הדברה אפקטיבית נערכת, כמובן, בשעות היום. ניתן להפחית ולצמצם את הסיכון להופעת היתושים על ידי מאבק בבעלי החיים הנחשבים מצע לדגירת הטפיל ולריבויו כגון שפני הסלע.

אף לא באחד משני סוגי היתושים הגורמים לתופעה של שושנת יריחו יש משום איום וסיכון להתפשטות נגעי העקיצה לאיברי הגוף הפנימיים ולזיהומם. הכול נשאר בשכבה החיצונית של העור. עם זאת אבחון התופעה כשושנת יריחו וטיפול מיידי עשוי למנוע צלקות בעתיד.

בכל מקרה של חשש או חשד לעקיצתם של יתושים בכלל ויתושי חול בפרט חשוב לבצע הדברה במוקדים פוטנציאליים שונים להימצאות נשאיהם ולשמירה על ניקיון והיגיינה בבתים ובסביבתם באזורים המועדדים להופעתם.

חברת גרין הדברות מבצעת טיפולים מונעים וגם הדברה לאחר הופעת המזיקים. חשוב ומומלץ להתייעץ מבעוד מועד על מנת לקבל מענה איכותי ובטיחותי מיטבי- וכזה הוא המענה של חברת ההדברה הוותיקה, אשר כל עובדיה מאומנים ומיומנים בכל סוגי ההדברות בכלל ובשיטות ובאמצעי הדברה ירוקה בפרט.

לחברה ניסיון בהדברה ממוקדת וייעודית של כל סוגי המזיקים. ניסיון מצטבר והצלחות מוכחות בהדברה במוסדות ציבור, בבתים פרטיים, בבתי עסק, בגני אירועים ובמתחמים גדולים נוספים הופך את נציגי השירות המקצועיים של החברה למי שבאופן טבעי עשויים לתת לכם מענה בכל נושא ההדברה.